cbradio.pl
Zobacz temat
cbradio.pl » Sprzęt » Radia
 Drukuj temat
Dlaczego zniknęły stare CB-Radia z rynku?
DELETE_1
Ktoś się orientuje jak to było? Dlaczego w pewnym momencie zniknęły dość nagle CB-Radia z SSB - Stare ale wciąż najlepsze konstrukcje?
Alan 87 , President George,President Lincoln Gold , Alan 555 i 560 itp? Co było przyczyną nagłego wycofania z obiegu w zasadzie wszystkich CB-Radii z SSB? Teraz Pojawiły się nowe modele , sam mam jeden z nich-President Grant 2 , wyszedł też Lincoln 2 - choc temu sporo brakuje do starego w mojej opinii,począwszy od wyglądu zewnętrznego.W roku 1993 było naprawdę sporo dobrych, BA! Rewelacyjnych - do dziś nie do podrobienia konstrukcji CB-Radio. To co wyszło niedawno z Presidenta - no troche cieszy bo choc np.Grant 2 w porównaniu do wersji Grant 1 , jest naprawdę świetną konstrukcją ,to też brakuje mu emisji CW , a przydałaby się , brakuje wyświetlacza dostrajania w SSB - dla Clarifier-a , brakuje wyjścia dla PA , przydatne w mobilu itp. Komu zależało na zlikwidowaniu emisji SSB , bo wydaje mi się , że o to właśnie chodziło.
26 Bravo Delta 003
 
Paramedic84
Witam

Zibi 01 trudno powiedzieć... być może spowodowane to jest obecnymi czasami wszechobecną komercją czyli nastawieniem tylko na zyski - jakość sprzętu leci na łeb na szyje wszystko klepią już prawie w Chinach za grosze i zalewają cały świat sprzętem który nie jest już tak precyzyjnie dopracowany... zimne luty, elementy słabej jakości, wady konstrukcyjne ect. Jak już to coś made in Japan, Korea, Philippines czy Marsylia jest zdecydowanie lepsze chociaż i tu bywają wyjątki od zasady - tyle że cena chińskiego odpowiednika jest co tu ukrywać - bezkonkurencyjna. Może z radiotelefonami dziś jest podobnie jak z samochodami np. chodzi taka opinia wśród ekspertów motoryzacji że gdyby Mercedes-Benz produkował dalej tak solidne modele jak W124 dziś byłby u skraju bankructwa z prostego powodu coś się musi kiedyś zniszczyć, popsuć by klijent kupił nowe a ten wóz był i jest praktycznie bezawaryjny motor nie do "zarżnięcia" milion km bez remontu, no może jedyne co to korozja. Jednym słowem we wszystkich dziedzinach producenci dziś odchudzają wszystko na niezbędne minimum tnąc koszta produkcji a co za tym idzie niewątpliwie wpływa to drastycznie na jakość wykonania i na długość użytkowania, ba już nie wspominając o jakiś tam układach czasowych które liczą ilość urochomień czy czas życia sprzętu - taimer odlicza po czym układ przepala się niszcząc płytę czy jakieś tam elementy by nie opłacalna była naprawa, która ewentualna równała by się kosztom nowego sprzętu co jest absurdem tych czasów. Kiedyś można było wymienić praktycznie wszystko a jak nie wymienić to dorobić, podmienić - dziś wszystko idzie w modułach albo w całości wymiana. Nie odbiegając jednak od tematu myślę że podobnie jest ze sprzętem radiowym dziś... może dla tego stare sprawdzone konstrukcje znikają dziś. Natomiast do samego SSB sam nie wiem może rozkwit łączności komórkowej, internetu i ogólnie technologi cyfrowych spycha na drugi plan analogowe SSB - trudno powiedzieć...Uśmiech
[color=#000099]baza: K-PO DX-5000 Densei EC-2002 Sirio 827 5/8
mobil: Yosan PRO-110 Sonar 872 Farun BM 120 DV[/color]
 
skoti
Dlaczego zginęły stare konstrukcje, odp jest bardzo prosta, w myśl obowiązujących przepisów w naszym kraju można używać radio telefonów tylko z jedną czterdziestką (podstawa AM , FM 4 W i modulacja jednowstęgowa USB 12 W)
W miejsce 87 powstał 8001 S , Jackson I Jackson II itp
A cała reszta to są tak zwane radia kolekcjonerskie , reasumując możesz je mieć w swojej kolekcji ale nie wolno ci ich używać , jak dopalecze , to również towar tylko dla kolekcjonerów .
mobil-CRE 8900 +Astatic 575 M 6 President Colorado 1800 .
Stryker 955 HP + Astatic 575 M 6 Sirio ML 145.
 
DELETE_1
Skoti045 , wszystko byłoby okay,gdyby nie fakt , że George chodził na owych 12-stu watach w SSB , skolei wszystkie konstrukcje miały i nadal mają USB i LSB Można było rzecz jasna takie CB-Radio , mocno podrasować,ale w zasadzie nie było potrzeby.
26 Bravo Delta 003
 
skoti
Zibi a czy kiedykolwiek Georg był udostępniony na terenie Polski przez President Electronics Poland ????
mobil-CRE 8900 +Astatic 575 M 6 President Colorado 1800 .
Stryker 955 HP + Astatic 575 M 6 Sirio ML 145.
 
DELETE_1
Był,był.Sam pracowałem w latach 94-95 dla sklepu CB-Radio na Śląsku i z Firmy President Electronics Poland z siedzibą w Częstochowie zabieraliśmy mnóstwo CB-Radii w tym właśnie President George i President Lincoln Gołd. Później wyjechałem do Anglii i wciąż bywałem na paśmie choć nieukrywam-żadko.Tak wypadłem z informacji co w Polsce.Niebyło wtedy czasu na internet,a kiedy wreszcie czas się znalazł,na CB-Radio zostało niewielu CB-stów.Radia z SSB nagle zniknęły ze sklepów i to te najlepsze.Dziś President daje nam nowe modele,które niestety mie do końca zastępują sprawdzone konstrukcje z przed lat...

Połączony z 05 październik 2014 21:13:
Mylisz się też co do tzw.CB-Radii kolekcjonerskich.Sprzęt taki wolno Ci używać,jedynie nie możesz rozmawiać na bocznych czterdziestkach zgodnie z prawem.Co rzecz jasna szczególnie w SSB i tak jest ignorowane z uwagi np. Na monitory klubowe które są daleko poza wyznaczonym zakresem 26,960-27,400MHz. To że mam Radio Cb które tak jak teraz Grant 2 ma możliwość odskoczenia sporo w lewo i prawo nie jest jednoznaczne z faktem że niewolno mi na tym CB-Radiu wogóle pracować.
Edytowane przez DELETE_1 dnia 05.10.2014 21:13
26 Bravo Delta 003
 
twardy666
Zibi 01: "zabieraliśmy mnóstwo.." tzn. ?
 
DELETE_1
Tego niestety niemogę napisać , Firma ta nadal istnieje , jej właściciel a mój przy okazji dobry znajomy , raczej nie życzyłby sobie , żeby za dużo pisać na takie tematy . Tak czy inaczej tych CB-Radii w aucie mieliśmy zawsze najwięcej , porównując np. do Alana gdzie też jeździliśmy pod Warszawę do ich firmy.
26 Bravo Delta 003
 
KptTygrysek
A nie jest to tak, że jak wszystko zabija internet, pogoń za kasą i zwykłe lenistwo? :-(
 
DELETE_1
Niestety masz rację Internet , wygoda , bo Skype , GG etc.Napewno największą role odegrała telefonia GSM I jak napisałeś pogoń za kasą i lenistwo.CB-Radio jest całkiem okay,chociaż na podstawowej czterdziestce 19-ty kanał drogowy-odrzuca od hamstwa I braku totalnym znajomości przez kierowców choćby kilku elementarnych zasad.Pozostaje czasami 27,280MHz lub 27,130MHz I dalej to już chyba tylko 27,555MHz AT USB lub 26,425MHz USB EE. Ja korzystam też z 27,355 LSB . Ehhh , lata 90-te chyba prędko nie wrócą. Można ze mną pogadać na luzie na 446,03125 MHz CTCSS 107,2Hz. Pozdrawiam 73!
26 Bravo Delta 003
 
Kasztelan
Starsze konstrukcje znikają z rynku, bo jest coraz mniej ludzi, którzy potrafią je naprawić, a nie uszkodzić bardziej. To też ma wpływ na zapotrzebowanie na nowy sprzęt z gwarancją.
Uniden 520 & Sirio Omega 27
Laffayete Atena & President Virginia
images62.fotosik.pl/826/6cd002c7716b1a4dmed.jpg
 
jojonek
Ja pracowałem kiedyś w latach 90-tych na radiu President Grant. Po reaktywacji bazy z sentymentu kupiłem Presidenta Jacksona zawiozłem do Mariusza do Sinadu w celu regulacji. Dla porównania kupiłem sobie nowe radio Alinco DR135 DX i mit o starych radiach trochę upadł. Niby niczego mu nie brakuje a jednak samo że zanim się zagrzeje pływa w częstotliwości co bardzo widać na wskaźniku. Do pracy w emisji AM FM specjalnie to nie przeszkadza ale w emisjach SSB jak jest jeszcze kilka stacji praca na zimnym Jacksonie trochę porażka \chyba że ktoś woli gałą kręcić niż prowadzić komfortową łączność\ Owszem, sam zrobiłem z Jacksona wiele łączności po Europie, ale dla mnie to jak klasyczny samochód, ładne zadbane 100% sprawne od czasu do czasu odpalić pogadać. Prawie na wszystkich zaprzyjaźnionych stacjach jest podobnie sentyment do starego sprzętu jest, leży często po kilka radyjek z poprzedniej epoki, ale najczęściej używane są radia nowych konstrukcji. Oczywiście to tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia i nie każdy musi się z nią zgodzić. To co ciągnie się za starymi konstrukcjami to trochę mit. Na koniec jeszcze trochę nie na temat, aczkolwiek nie tak zupełnie. W pewnym momencie zaczeło mnie denerwować przekładanie radia z samochodu firmowego do prywatnego\ było to jeszcze przed reaktywacją bazy tak więc nie posiadałem żadnego innego radia\ Poczytałem i pełen wiary w sprzęty kultowe z poprzedniej epoki zakupiłem Presidenta Herberta, podobno najlepszy sprzęt do mobila. Jako że Herberta dość ciężko kupić w dobrym stanie szukałem dość długo. Po zakupie zostało zawiezione do Sinad do "doktora" Mariusza poleżało zostały wykonane niezbędne zabiegi i radio trafiło do samochodu. Powiem tak pracuje fajnie modulacja z niego super/densei 2002/ ale niestety jego miasto odporność to koszmar. Potrafi pod światłami łapać po 9s zakłóceń, niestety po skręceniu głuchnie. Po zmianie firmy nie były mi potrzebne dwa radia do mobila i sprzedałem mitycznego Herbiego, który nijak się nie umywa do zwykłego Yosana 3031 Turbo. Wielu młodych i świeżych użytkowników naczyta się o legendarnych konstrukcjach i sięga po nie z racji ciągnącego się za nimi mitu. Ja nie uważam że to były złe radia, ja uważam że niektóre nowe konstrukcje są dużo lepsze.
pozdrawiam


















Ja
Baza Alinco DR 135 DX mik. Road Devil+Densei DM310ALC, President Jackson I mik. Densei EC2002, Midland HF747, antena Sirio Gain Master 5\8 442n.p.m
mobil I Yosan 3031 Turbo mik. Densei EC2002 antena Lem AT-72 Magnum
mobil II AnyTone AT-5555N Sirio Performer 5000
https://www.youtube.com/results?search_query=janusz+marzecki
 
Przejdź do forum: