cbradio.pl
Zobacz temat
cbradio.pl » Sprzęt » Radia
 Drukuj temat
President Herbert
dabcars
Witam
To moj pierwszy post na tym forum wiec prosze za bardzo po mnie nie jeździć Z przymrużeniem oka
W głowie od jakiegoś czasu chodził mi pomysł kupna i instalacji radyjka.Stalo sie tak ze znajomy miał jakieś radyjko zapasowe u siebie wiec mi je podarował.Jest to President Herbert zrobiony na Filipinach,duże,z wyglądu wiekowe ale bardzo zadbane.Pytanie jest oczywiste czy ten sprzęt jest cos wart czy poszukać sobie cos innego.Bedzie używane sporadycznie.Chcialbym tez wiedzieć jaka antena będzie dobrze z nim współpracować,jak dla mnie czym krótsza tym lepsza.
Dziękuje i pozdrawiam
 
admin
Jeden z kultowych i chyba najlepszych sprzętów początku lat dziewięćdziesiątych. Będzie Pan zadowolony - też mam Uśmiech

Antena .. hmn ja wychodzę z założenia że jak najdłuższa Z przymrużeniem oka, ale widzę że to akurat się gryzie z Twoim wymogiem Uśmiech
 
Web
dabcars
Dzięki za szybką odpowiedz,czyli zostawię sobie to radio skoro „Będzie pan zadowolony"
Co do anteny to nie chce przesadzać,czasami będę ja wieszał na osobówkę i chodzi mi o estetykę.Czy możesz polecić z własnego doświadczenia jakąś krótka(60-100 Max)ale porządna antenę w kwocie do 250zl.
Pozdrawiam
 
admin
Wiesz przy takim założeniu to ja bym nie szalał. Jeśli to ma być "antena" do 1m długości to co nie kupisz będzie warte tego metra. Czyli ta za 50pln będzie działała tak samo jak ta za 250pln bo praw fizyki oszukać się nie da. Co więcej jak weźmiesz tą za 50 pln i podłączysz do "Herbatnika", a ktoś obok weźmie tą za 250 pln i podłączy do jakiegoś "chińczyka" za 100 pln to zdasz sobie sprawę, że rozważania na temat anteny o długości do 1m nie mają sensu.

Ktoś kiedyś mówił że najważniejsza jest antena - i ma rację - jest najważniejsza ale mówimy o antenie a nie o czymś co robi za antenę.

Ja swego czasu w aucie do samego słuchania używałem kawałka drutu podłączonego do karoserii - to było wtedy gdy mi zdjęli na skrzyżowaniu w korku antenę z dachu - też działało Z przymrużeniem oka
 
Web
Zibi 01
Antena TYLKO Długa. CB Radio nie lubi kompromisów ani mody im niższa częstotliwość tym dluższa musi być antena im wyższa częstotliwość antena może być krótka w porywach do bardzo krótka . Przykład? ( 26,27,28MHz -Antena MUSI !!!! powtarzam MUSI !!! być długa,zakładanie krótkiej spowoduje że to będzie jakieś nieporozumienie w Radiu będzie tylko szum a sygnał niemal nie będzie nigdzie słyszalny .W razie sytuacji awaryjnej np. za miastem,nie dowołasz się nigdzie czyli CB-Radio będzie nic nie wartą kupą złomu jeżdżącą w aucie niewiadomo po co i nie spełniającą swojego zadania. Częstotliwość 145MHz antena może być krótka ale wymagana jest Licencja Krótkofalarska.Sygnał będzie słyszany nawet 10-15km dalej a przy pracy przez przemienniki nawet 160km dalej. Wniosek? Jeśli chcesz być modny i mieć modne CB-Radio czyli z krótką anteną,zrezygnuj z CB-Radia i kup sobie telefon.Długa antena to nie wstyd ani problem a popwód do domu.Mam dwa osobowe samochody.Na Oplu Corsa B z roku 1997 , zresztą bardzo zadbanym mam antenę President Texas 2 metry i 8 cm długości. W BMW mam założoną President Colorado 1800 Power-na stałe-żadnych magnesów bo antena do dobrej pracy potrzebuje masy a karoseria auta jest przeciwwagą anteny.Jeśli szukasz kompromisu-nie jesteś Radiowcem a kimś kto próbuje go udawać,znaczy że CB-Radio to nie Twoja epoka-zostaw je i kup sobie telefon,napisze -Na razie! a nie 73! bo nie uznaje Cie za Radiowca.Z lat 1990-2016 widzimy ile nas Radiowców zostało naprawdę a ile tysięcy ludzi było Radiowymi oszustami ze słomianym zapałem-udawali Radiowców i zdradzili CB-Radio dla Telefonii GSM,UMTS,czy Internetu.Mam 4 Radia w domu i trzy w samochodach i nigdy telefon nie będzie ważniejszy dla mnie od CB-Radia tak samo i Internet.
[color=#cc99ff][/color]
 
jaro
dokładnie pany jak cię widać tak cię słychać
pozdrawiam
 
jojonek
Tylko długa antena inaczej lepiej radio od razu do rzeki wyrzucić i kupić sobie komórkę........jak wyżej. "Jak Cię widać tak Cię słychać" 100% przy założeniu że na drugim końcu anteny jest jakiś szumofon przypięty.
pozdrawiam
Baza Alinco DR 135 DX mik. Road Devil+Densei DM310ALC, President Jackson I mik. Densei EC2002, Midland HF747, antena Sirio Gain Master 5\8 442n.p.m
mobil I Yosan 3031 Turbo mik. Densei EC2002 antena Lem AT-72 Magnum
mobil II AnyTone AT-5555N Sirio Performer 5000
https://www.youtube.com/results?search_query=janusz+marzecki
 
Paramedic84
Dokładnie jest tak jak piszecie w pasmie 11m antena niestety musi mieć swoje fizyczne wymiary, które są niestety znaczne. I najlepiej jak taka antena właśnie jest na stałe (galwanicznie) przytwierdzona do blachy auta. Jednakże wszystko tak naprawdę zależy do czego ma służyć radio w mobilu - w moim przypadku podstawowe radio, a do tego helikal na klapie bagażnika spokojnie wystarcza mi do wymiany informacji drogowych po trasie na krótkich odcinkach. Z bazą w domu dogaduję się w graniach 10-15 km (w zależności od ukształtowania terenu). Co więcej nie martwię się jak wjeżdżam na jakieś parkingi podziemne czy inne garaże że szoruje anteną. Ale niestety jak zawsze kij ma dwa końce i dx-ów się z tego nie zrobiZ przymrużeniem oka A w razie braku zasięgu GSM w sytuacji awaryjnej faktycznie warto mieć kawał bata na mobilu bo jest szansa że więcej stacji usłyszy nasze wołanie o pomoc.

A co do kwestii estetyki to cóż nie do każdego auta długa antena też będzie wyglądać dobrze - to już wg. indywidualnych preferencji, a wiadomo że o gustach się nie dyskutujeZ przymrużeniem oka Natomiast do jakiejś surowej terenówki (Defender, Pagero, Land Cruiser, Patrol ect.) długi bat wg. mnie będzie wyglądał super!Uśmiech Natomiast do mojej obecnej Alfy 159 nie założyłbym długiej anteny po prostu by nie zeszpecić tak pięknego autaUśmiech

Warunek: cały zestaw musi być sprawny. Radio, mikrofon, linia zasilająca oraz zestrojona antena muszą być w nienagannym stanie by to wszystko chodziło i cieszyło uszy naszych korespondentów.Z przymrużeniem oka
[color=#000099]baza: K-PO DX-5000 Densei EC-2002 Sirio 827 5/8
mobil: Yosan PRO-110 Sonar 872 Farun BM 120 DV[/color]
 
jojonek
Ja uważam że każdy kto chce osiągać troszkę lepsze wyniki w podstawowej łączności niż "ile widzę tyle słyszę", powinien zrozumieć że bez odpowiedniej anteny "czyt. długiej" nie poszaleje. Co do szpecenia samochodu anteną też się nie zgodzę bez względu na to na jakim jest postawiona samochodzie. Moja pierwsza myśl jak widzę samochód z konkretną antenom że to ktoś kto wie jak działa łączność na 11 metrach. Faktycznie troszkę przeszkadza ta wysokość w podziemnych garażach /Performer 1,96 + Qashqai 1,6 daje 3,56/ ale to drobne niedogodności w zamian za niewspółmierne osiągi otrzymywane na co dzień. Według mnie min. wysokość to od 1,5 metra w górę.
pozdrawiam
Baza Alinco DR 135 DX mik. Road Devil+Densei DM310ALC, President Jackson I mik. Densei EC2002, Midland HF747, antena Sirio Gain Master 5\8 442n.p.m
mobil I Yosan 3031 Turbo mik. Densei EC2002 antena Lem AT-72 Magnum
mobil II AnyTone AT-5555N Sirio Performer 5000
https://www.youtube.com/results?search_query=janusz+marzecki
 
Paramedic84
No właśnie wszystko zależy od tego czy ktoś będzie chciał jak piszesz powyżej "szaleć" czy powiedzmy mieć mniej szaleństwaZ przymrużeniem oka Ojciec ma na limuzynie segmentu E antenę Sirio ML-145 czyli już to absolutne minimum do "szaleństwa", a do tego Presidenta Walkera. Taki zestaw daje nam możliwość na łączność między jego mobilem a moją stacją bazową na dystansie w granicach 25-30 km, a zatem o połowę więcej niż od posiadanej i użytkowanej obecnie antenie w 159-tce. Duża różnica na plus jeżeli chodzi o dystans. Na minus wygląd długiej anteny na dachu limuzyny czy krótkiej na klapie bagażnika zadziornego auta może się to komuś podobać innemu nie tak jak pisałem powyżej kwestia indywidualnych preferencji. Nawiasem mówiąc czasami kolor do samochodu nawet nie pasuje, a w innym taki jest wprost idealnyZ przymrużeniem oka Na minus problemy z wjazdami pod niskie stropy ale i nie tylko mając wysokie auto 4x4 i długą antenę na dachy nie raz uderzyłem promiennikiem o gałęzie drzew. Na minus porządna długa antena to niestety również koszt - taka antena jest zarazem bardziej widoczna, a co za tym wszystkim idzie bardziej podatna na ewentualną kradzież. Na minus bo taka antena będzie wreszcie bardziej problematyczna w demontażu i ponownym montaży jeżeli będziemy chcieli ja uchronić przed utraceniem. Na minus długa antena na wietrze przy dużej prędkości będzie bardziej hałasować no i trzeba ją solidniej przymocowac by nie spadła. Długa antena wreszcie będzie w zabudowaniach i roju sygnałów zbierać wszystko co potrzebne i niepotrzebne co za tym idzie będziemy ja sami "skracać" poprzez obniżenie czułości odbiornika płynnym RF-gainem albo progowym LOC/DX. Nie zrozumcie mnie źleUśmiech Nie twierdze że długa antena to zło. Ale stwierdzenie "ile widzę tyle słyszę" może się odnosić do chińskiego wallkie-talkie z naszego dzieciństwa. Krótka antena wcale nie musi być głucha. Kiedyś w służbowej Kia Cee'd miałem Floride która nie służyła mi do rozmów z radiooperatorami tylko informacyjnie. Nic mnie nie interesowała wsiadałem jechałem i tyle nie bojąc się czy ja ukradną, czy spadnie, czy muszę ją chować czy zakładać i tracić czas. Długa antena to niestety większa obawa i mniejsza praktyczność okupiona zdecydowanie lepszymi parametrami jeżeli chodzi o zasięg łączności i to wszystko. Powiem więcej chociaż to nie ta półka i pasmo to zrobiłem sobie jakiś czas temu do mojego Baofenga Nagoye NA 701 i różnica między fabrycznym helikalem, a tym co zrobiłem jest piorunująca aż wbija w ziemie (wiele testów). Niestety gabaryty takiego radia z anteną znacznie się zmieniły i już jest takie coś mniej praktyczne w codziennym użytkowaniu niż fabryczny helikal. Całe życie jest ten kompromis coś za coś. To każdego indywidualna kwestia czy założy antenę dłuższą od długości posiadanego pojazduZ przymrużeniem oka Czy będzie to Sirio ML-145 czy Omega czy leciwe wg. mnie doskonałe Santago 1200 czy słabo wykonany i podatny na wilgoć Hustler to każdego indywidualna sprawa i nie należy nikogo wrzucać w formę.
[color=#000099]baza: K-PO DX-5000 Densei EC-2002 Sirio 827 5/8
mobil: Yosan PRO-110 Sonar 872 Farun BM 120 DV[/color]
 
jojonek
Każdy może mieć swój punkt widzenia i ja przedstawiłem swój mając do tego pełne prawo. Nie będę nikogo przekonywał do długich anten, ale jeżeli ktoś chciał by zobaczyć co można osiągnąć za pomocą dobrej anteny i nie boi się że długom anteną "oszpeci" samochód zapraszam na mój kanał Youtube gdzie mamy z OS212 porobione trochę testów z mobila. Każdy sobie później może sam odpowiedzieć jaką chce mieć na swoim samochodzie antenę. Na paśmie 11metrów szczególnie na "śmietniku jakim jest 27 180" długa antena to lepsze osiągi i nadawaniu i w odsłuchu i lepiej czasem się jest skręcić niż nie mieć możliwości poprawnego odsłuchu i nadawania dalej niż "rzut kamieniem" w sytuacji awaryjnej. Kolejnym plusem jest jazda w nocy kiedy to użytkowników stacji mobilowych jest zdecydowanie mniej łatwiej otrzymać informacje. Nie zamierzam też nikomu udowadniać wyższości Świąt Bożego Narodzenia na Wielkanocnymi bo i po co. Wszystko zależy od tego co dany użytkownik radia chciał by osiągać w codziennym użytkowaniu radia w mobilu. Można na Huslerze a i można na innych antenach.
pozdrawiam
Baza Alinco DR 135 DX mik. Road Devil+Densei DM310ALC, President Jackson I mik. Densei EC2002, Midland HF747, antena Sirio Gain Master 5\8 442n.p.m
mobil I Yosan 3031 Turbo mik. Densei EC2002 antena Lem AT-72 Magnum
mobil II AnyTone AT-5555N Sirio Performer 5000
https://www.youtube.com/results?search_query=janusz+marzecki
 
Leszek
Zaczynałem od metrowego hustlera na passacie teraz performer 800.Odbiór i nadawanie ''niebo a ziemia'' Drugi mobil galaxy +ss1200 i tu nie musze mówić ''kolego powtórz bo nie dolecialo'' ,owszem problem jest z wjeżdzaniem do garażu , w zimie oblodzenia na bacie uderzenia w gałezie czasem w ptaki ale jak zawsze coś za coś .Trzeba wybrać czy to ma być tylko antymisiek czy coś wiecej
 
Paramedic84
Niestety długość anteny i przeznaczenie całego zestawu radio-antena jest również ściśle związane z marką samochodu w którym będzie dany zestaw wykorzystywany, a dokładnie z silnikiem zastosowanym w danym modelu

Przełamał mi się w końcu nadszarpnięty zębem czasu sztywny izolator fabrycznego przewodu biegnącego do podstawy magnetycznej Farun - dokładnie w miejscu gdzie klapa bagażnika przyciska przewód do uszczelki. Postanowiłem wymienić owy przewód na RG-58 Sacet Flex - nawiasem mówiąc dużo lepiej wykonany, ekranowanie o niebo lepsze gesty oplot i dużo bardziej elastyczny od starego. Rozkręciłem całą podstawę i w środku dużo korozji po wielu latach użytkowania. Wyczyściłem to wszystko zabezpieczyłem farbą antykorozyjną wszelkie kontakty odnowiłem itd. przylutowałem nowy przewód zestroiłem na nowo reflektometrem i wykonałem próbę na trasie miedzy mobilem a bazą. Wynik ok. 20 km jestem bardzo zadowolony z łączności na takim dystansie z tak krótkiej anteny.

Pomyślałem... gdyby antena była konkretniejsza byłoby jeszcze lepiej pewnie w zakresie ok. 40-50 km w zależności od ukształtowania terenu. I po co byłby mi wtedy smartfon z nielimitowanymi połączeniami do łączności dom - samochódZ przymrużeniem oka

Żarty żartami ale prawda jest taka, że w obecnych czasach wystarczy brak zasilania i już nie mamy prawie niczego. W sytuacjach katastrof i klęsk żywiołowych łączność CB odgrywała ogromne znaczenie. Mam tu na myśli choćby powodzie, które dotknęły nasz kraj w przeszłości. Gdy nie było łączności telefonicznej sztaby CB swoją pracą wykonały kawał dobrej roboty ale i zwykli posiadacze stacji bazowych i mobilnych poprzez wymianę informacji. Zresztą tak jest do dziś jak zimą wpadnie wielka śnieżyca, albo jak zdarzy się coś na drodze CB radio służy do celów bardzo ważnych nie tylko jako antymisiek.

Cześć ludzi do zadań informacyjnych używa różnych aplikacji typu "Yanosik" i zrezygnowała z cb-radia tłumacząc, że nie musi słuchać chamstwa na 19ch. Jest tym trochę prawdy ale jednak łączność cb to coś łączność radiowa i tak naprawdę nikt nie zrozumie tych co radioamatorstwem zajmują się od kilkunastu albo kilkudziesięciu lat.

Jednak wracając do tematu długości anten: robiąc wczorajszy test anteny zauważyłem wyraźny spadek zakłóceń od instalacji common rail. Wiadomo wszystko oczyszczone-odnowione działa dużo lepiej, a i sam przewód być może ma znaczenie. Zakłócenia nie dostają się do radia od zasilania tylko anteną - sprawdzone. Silnik JTDm zaawansowany technologicznie i mało awaryjny bardzo dynamiczny (zwłaszcza po remap-ie) ale niestety kapryśny jeżeli chodzi o zakłócenia CB niestety taka wada tych jednostek - temat rzeka... CDTI podobno to samo gdzie po zdjęciu nogi z gazu wszelkie zakłócenia wyciszają się. Wynika to z sterowania wtrysków common rail-a wiązki sterującej z ecu ale i z pracy samych zaworów piezoelektrycznych. Jakiekolwiek próby ekranowania źródła zakłóceń czyli wiązki CR nic nie dają, a próby ferrytem, kondensatorami i innymi kończą się zmiana indukcyjności takiej wiązki w konsekwencji nierówną praca silnika i wyskakiwaniem błędu ecu.

Filtrowanie zasilania radia czy osobne przewody też nie ma sensu, bo to nie tędy dostają się zakłócenia. Lekarstwem może być eksperymentowanie z innymi radiami które mają może bardziej zaawansowane filtry przeciwzakłóceniowe ewentualnie z innymi antenami. Niestety czasami wiercenie dziur w karoserii i najlepsze modele radiotelefonów z górnej półki nie dają sobie rady z tymi zakłóceniami w nowoczesnych jednostkach diesla. Mój silnik z radiem Yosan 110 w i w/w anteną w miarę radzi sobie na tyle, że zakłócenia nie przykrywają mi modulacji korespondentów.

Konkluzja: Jeżeli chcecie mieć dobrą łączność z mobila trzeba mieć dobrą długą antenę, porządny transceiver i auto z silnikiem, które w miarę nie zakłóca anteny pasma 11m (oczywiście w czasie jazdy albo nawet powiedziałbym w czasie przyspieszania albo wysprzęglania, no chyba że na postojuZ przymrużeniem oka )

73 dla wszystkichUśmiech

Połączony z 13 marzec 2017 13:59:
P.S. Sorry za literówkę oczywiście chodzi o przewód koncentryczny CB RG-58 Satec Flex (Cu-OFC) 50 Ohm.
Edytowane przez Paramedic84 dnia 13.03.2017 13:59
[color=#000099]baza: K-PO DX-5000 Densei EC-2002 Sirio 827 5/8
mobil: Yosan PRO-110 Sonar 872 Farun BM 120 DV[/color]
 
Przejdź do forum: